mandag, juli 16, 2007

MAN...


det er faktisk ikke tilfelle, og det var så stilig, at jeg måtte dele det med deg:

det er MANdag, og jeg spieser MANdler som er kjøpt i MANdalen!!!

mandag, juli 09, 2007

jobber iherdig

her kommer en liten sommerhilsen :) dagene mine går til å sitte forran dataen å skrive, eller ringe å gjøre intervju, så når jeg kommer hjem, er jeg ikke så keen på å gå på nettet igjen.. hehe.. det vil si at det kan bli lengere tid mellom hver oppdatering.. men jeg skal prøve å gjøre noe med saken.. :)

i helga var jeg i alta, det var utrolig herlig!!! :) det var skyfri himmel, og jeg fikk sole meg! det beste av alt var vel helst alle de gode vennene mine, som jeg fikk på besøk! jeg vil bare si at jeg setter utrolig stor pris på alle dere!! :) dere er så utrolig gode og herlige mennesker!! :) jeg er så glad for å kjenne dere!! :)

jepp, jepp, en ære og hyllest til mine venner, fra tastende sara i sameland :)
klem

onsdag, juni 27, 2007

hallo på deg!

nu er jeg begynt i sommerjobb :) jeg er journalist i den samisk avisa assu :)
så tips meg om du har noe interessant som er av andres interesse :)
hva gjør forresten du i sommer?

og er det noen kjentfolk som skal til riddu riddu????

klem

torsdag, juni 14, 2007

hjemover

ja, da vil jeg bare få takke for min tid her sørpå for denne gangen. det har vært så utrolig fantastisk, har lært masse :) Gud er bare så bra! :) vi kan bare slappe av, for vi har hans favør! :) søk på bibelskolen du også davel :)

så vil jeg si at jeg kommer nordover lørdags morgen. blir herlig å komme seg hjem, er virkelig klar for det :)

klem

tirsdag, juni 05, 2007

sol og sommer

ja, da er solen endelig kommet hit til sør. jeg er solbrent på ryggen, det svir litt, men det er vel prisen av å ikke ha smurt seg inn med faktor.. :) hehe..

hvordan er det der du er?

tirsdag, mai 29, 2007

sørlandsferie

heia folkens! og vel overstått pinse. bra at Gud sendte den hellige ånd, så vi kunne få en eller to ekstra røde dager på kalenderen!? det betyr fri!! :)

i helgen var vi en gjeng med fem herlige mennesker som var på sørlandet, nærmere bestemt Tvedestrand :) Det var en herlig langhelg, fra torsdag til søndag. vi var ute med båt, fisket, grillet og koste oss skikkelig. jeg fikk trent litt, vi spiste frokost på brygga, og vi rett og slett nøt livet. livet er jo til for å leves!

jeg fikk vært en tur inne i arendal å troffet venner som jeg ikke ser så ofte, og vi var på møte i sørlanskirken :) www.sorlandskirken.no

jepp, jepp, nu er jeg tilbake på skolebenken, og vi har fantastisk undervisning av en noen fra sverige!! :)
hvordan er det med deg da?!
klem

lørdag, mai 19, 2007

lørdag, mai 05, 2007

hodemasasje



noe av det beste jeg vet, er hodemasasje, eller når noen stryker deg i håret. og da er det litt kult å leste at Gud også gjør det :)

Esekiel 8:3
midti sin stolthet og herlighet møter vi en Gud som rører ved oss og som stryker oss over håret.

Tur på akershus festning






















I går var det en kjempefin dag! vi dro å grilla utenfor akershus festning. gode venner, god mat, sol og sommer :) herlig!!
så tok vi oss en tur rundt akers hus festning! det var skikkelig gøy, utrolig fin utsikt, og jeg følte meg som en unge på oppdagelsestur :) livet er herlig, og det er til for å nytes! Takk Gud for at jeg får leve! :)

torsdag, mai 03, 2007

dagens vits..

denne kom jeg på selv :) syntes den var så bra :)

hva er likheten mellom oss samer, og Jesus?
-hvis vi ikke kommer idag, så kommer vi kanskje i morgen.

(samene er folk med avslappet forhold til tid, og kommer når det måtte passe.
Jesus skal også komme igjen)

ha en fin dag! den er skapt for at du skal nyte den!

søndag, april 29, 2007

bare noen innblikk...

... i hva som står i Bibelen. den boken som jeg elsker :)


-med evig kjærlighet har Gud elsket meg
- når jeg går, skal ikke noe hindre mine skritt
-når jeg legger meg, trenger jeg ikke frykte, og min søvn skal være søt.
-tallrike dager og mange leveår skal jeg få, med fred og lykke.

"for jeg vet de tanker jeg tenker om dere, sier Herren. det er fredstanker og ikke tanker til ulykke. jeg vil gi dere framtid og håp.

og dere skal påkalle meg og gå av sted og be til meg, og jeg vil høre på dere.

dere skal søke meg, og dere skal finne meg når dere søker meg av hele deres hjerte. jeg vil la meg finne av dere, sier Herren"

det er så bra! :)

søndag, april 22, 2007

dagen

dagen, regn, skrving, musikk, tv, mat, dansing, data, msn, rydding, venting, dass, baking, bibel, støvsuger, :)

ja-a

søndag, april 15, 2007

sørover

nå er jeg på tur sørover igjen :) skal bli godt å komme til varmen :)

har logget meg inn på www.nettbt.no hihi...

tirsdag, april 10, 2007

påskeferie

må bare være hjemme.. å puste litt ut!

håper du har det bra!

fredag, mars 30, 2007

alta

ja, da var jeg i finnamrk igjen.. har en stopp innom alta. kjempekoselig det!! det er jo så utrolig mye bra som skjer her. man blir jo helt oppmuntra!!!

undommen blir jo frelst her :) det er så oppmuntrende å høre en av de tøffe gutta fortelle om hvordan han tok imot Jesus, alene hjemme på rommet sitt. og hvordan han bare kjente en vind gå igjennom kroppen.. og at han aldri har vært så lykkelig før! tenk, når man tar imot Jesus, så faller alt på plass, for da kommmer vi dit hvor vi ble skapt til å være : i kontakt med Gud!! :)

det er så herlig!!

ikveld bærer det hjem, mamma har bakt kake til vi kommer.. :)
herlig! :)

hva skal du i påska da?!

søndag, mars 25, 2007

En langhelg i Ål




så har jeg nu gjort det også :) denne helgen har vi vært en gjeng på fem fra klassen min på tur i år. pluss at det kom noen til, og vi ble kjent med enda flere folk. :)

har hatt en knallkoselig helg! vi bodde på en hytte midt i skitrekket! så det var bare å gå ut av døren, og noen meter til, så var man i bakkan. men jeg som er vokst opp på flate finnmarksvidda, turte ikke å stå nedover.. :) hehe.. det ser jo skikkelig skummelt ut! men det er sikkert ikke så skummelt da, for den miste vi så på ski, kan ikke ha vært mer enn fem år gammel! kult altså!

jeg var litt flik da, to dager på rad gikk jeg opp bakken, til fots!! det tok 35 minutter å gå. den andre dagen tok jeg en kompis og rompakebrett med, så akte vi ned. det var skikkelig gøy. men da jeg fortalte dette til noen andre venner (ikke føl deg troffet nå), så bare lo di av meg :) meg jeg vil påstå at det går ann å ake med rompakebrett i en slalombakke :) men man er skikkelig våt når man er nede :)

jepp, men nu skal jeg gjøre siste finpussen på noe som snart kommer ut i bokform. en bok om Guds kjærlighet. :)

jepp, vi høres!
bare tre dager til jeg er i finnmark!!! :)

fredag, mars 16, 2007

I Kristus har vi...


La oss se litt sammen i boka, i Efeserbrevet (Ef).. ett av brevene i Bibelen. for om du lurer på hvorfor jeg er så glad i Jesus, så kan vi sammen se på det vi har fått i Han.

I HAN har vi syndenes forlatelse (Ef.1:7)
I HAN har vi fått Den Hellige Ånd (hjelper og veileder i våre hjerter) (Ef.1:13)
I HAN har vi gode gjerninger (jeg trenger ikke stresse selv for å finne på noe bra å gjøre) (Ef.2:10)
I HAN har vi frimodighet (vi kan komme til Gud uten å skamme oss) (Ef. 3:12)

det er så bra! alt handler om Jesus!
at jeg er Hans, og Han er min :)
ha en god helg! gjerne med Han!

klem

søndag, mars 11, 2007

tx vikings






fredag var jeg i salem kirken i oslo.der hadde team extrem show :) de rev telefonkatalover i to, som et symbol på at skillet mellom oss og Gud ble brutt da Jesus døde på korstet, og nu kan vi ka kontakt med Gud. de knuste mursteiner (med forskjellige navn som "sykdom", "depresjon", "djevelen") som et bilde på at Jesus knuste alt dette da han døde for oss på korset.

så gjorde de masse stunts som å sprenge colaflaske, bøye stekepanne, bøye jernstenger, sprige gjennom planke, og sånt. de var virkelig gutter som fikk leke seg :) hehe.. men det er så herlig å vite at Jesus har gjort så utrolig store ting i alle disse guttas liv, og at de gjør alt dette for å kunne nå ut til flere mennesker med budskapet om at Jesus er for oss. og at han gjorde det mulig for oss å ha kontakt med Gud igjen :)

http://www.txvikings.com/

torsdag, mars 08, 2007

sitat

"lær deg å gjøre det du liker å gjøre, så godt at folk betaler deg for å gjøre det"

Walt Disney