tirsdag, juni 20, 2006

Hjem kjære hjem

nu er jeg endelig hjemme igjen. sitter med mamma og pappa, dem skal vel reise på ferie i morgen. Men du, i helga var jeg i karasjok,og det var en skikkelig herlig tur! 10 ungdommer i undgomskolealderen på evangeliseringstur i karasjok, det var helt fantastisk. vi hadde ungdomsmøter, var på gata og sang og hadde drama, og fikk kontakt med andre ungdom.

det var ungdommene selv som forkynte guds ord, og det var så utrolig bra. de prekte, sang og ba for folk som kom fram til forbønn. jeg måtte virkelig tenke "hva gjorde jeg da jeg var 16 år?". helt rått å se jentene bli brukt av Gud på den måten. Jeg er så stolt av dem. det er herlig for en leder å se når sine egne undommer bare står på, og utbrer Guds riket på den måten. ingenting kan forklare eller beskrive den følelsen. jeg måtte bare smile fra øre til øre.

Skikkelig spesielt var det at da ho ene som hadde skrevet sin første preken, prekte for første gang, på evangeliesenteret. hun fortalte om et syn hun hadde sett for seg to ganger, om at alta ville bli frelst. Flere hvitkledde kom gående ned sautsodalen i alta. etter preken kom en annen mann opp og sa at han hadde sett det samme synet for 10 år siden. og da ba han om at Gud måtte sende ut evangeliseter i Finnmark. og så var vi der på evangeliseringstur. herlig altså.

så er det så herlig å se på jentene, ho ene har vært frelst i ett halvt år, men preker så alle bare sitter klistret mot henne å hører på. og når jentene synger og vitner og Guds helbredende kraft. Ho ene jenta har jo fått ny hofteskål etter fornønn. Legetimen for oprasjon var bestilt, og de tok ny rønken, og legen forsto ikke noe.. hun trengte ikke opperasjon :) gud er så god!

For litt siden var Filadelfia Oslo på besøk i Karasjok, og da ble flere ungdommer felst. disse ungdommene var med oss i helga, og menigheten i karasjok vil satse enda mer på ungdomsarbeid. det er så herlig, flere ungdommer som aldri hadde vært innom menigheten var der på undomsmøtet i helga. Gleder meg over at folk får kontakt med sin skaper! Herlig budskap vi har å forkynne! Frelse, glede, fred og frihet!

Gud velsigne deg og din dag!
klem

2 kommentarer:

Ann-Mari Andersen sa...

du verden..det var litt av et innlegg:) du gjør en go jobb blandt barn og unge må æ si. alternativt til rus. barn og unge i den alderen e jo så utsatt for press fra miljøene sine. stå på.

Anonym sa...

Wow, Sara! Knallbra!! Neste gang vil æ være m..;) Blir skikelig oppmuntra av dette!!! Ha en velsigna sommer, så sees vi iallfall på Bønn og Vekkelseskonferansen i kauto 9-13 august!! Sjekk www.arctickirken.no