søndag, mars 20, 2011

Tidsprioritering

Tiden er en kostbar ting. Den er en dyr ting, og jeg tror det er viktig å kjenne til tiden. Av og til er det bra å få en liten påminnelse, ett lite spørsmål på hva man bruker tiden til. Tiden er en tilmålt tid. Du har en tilmålt tid på jorden, en tilmålt til til denne oppgaven, en tilmålt tid til å få gjort det du skal. Da er det viktig å bruke tiden rett. Og gjøre det man er satt til å gjøre. Ofte tror jeg tidsbruket kommer ut fra prioriteringene som er gjort, hva som er viktig for deg. Men hva som er viktig. Men av og til, blir man revet med, selv på ting man ikke synes er viktig, eller ut fra sine verdier ikke ville brukt tid på, ikke så mye ihvertfall. da er det så godt å få en liten forespørsel, en påminnelse, ett spørsmål, et bilde. Hva bruker du tiden din på, og hvorfor gjør du det slik?
Jeg tror tiden bare kan gå, uten at man merker det. Eller det man merker, er at det er kveld, hele tiden, eller helga kommer alltid så fort. oi, det er straks fredag igjen. Det er litt skummelt, hva har skjedd. Hvorfor går tiden så mye fortere nå for tiden.
Har så mye jeg skulle ha sagt, men tror ikke jeg gidder å si det. Takker heller min gjest for at han fikk meg til å tenke litt, til å se bedre. Jeg trenger slike mennesker, som utfordrer meg. Slike utfordringer er ikke dagligdags her i min verden, for tiden. Så får vi se da, om verdiene sees på prioriteringene, som du så pent sa det.
"bruk den dyrebare tiden godt"

1 kommentar:

Anonym sa...

43 Praktfull höjer sig det klara himlavalvet, himlens anblick är en strålande syn. När solen visar sig kommer den som en förkunnare: den är ett underbart ting ett verk av den högste.

Vi går mot ljus!

/Jesus Syraks vishet