mandag, mars 07, 2011

å være fornøyd

Det slo meg idag da jeg pusset tennene. Hvorfor ikke bare være fornøyd. Jeg har sparesveis, halv langt hår. Men hvorfor ikke bare være fornøyd med det halvlange håret, mens man vente på det lange håret. Hvorfor bare ikke være fornøyd med vekta, mens man prøver å gå ned. Hvorfor ikke bare gjøre det beste ut av de klærne man har, mens man sparer til å kjøpe nye. Hvorfor ikke bare være en god venn, istedet for å vente på bedre, være fornøyd med de man har rundt seg. Man kan gjøre stuen trivelig, imens man venter på drømmevillaen. Kanskje det er veien som kan være målet. Mens man trener til ett løp, kan selve frmgangen være det man er fornøyd med. Ja, her har sparesveis, men idag er det helt ok. Jeg kan jo være takknemlig for det. Jeg har jo tross alt ett fint hår :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
All beröm, du klär orden med tankeförmåga och yrkesskicklighet. Vad är då värdefullare än visheten som frambringar allt?

"En trältjänst är människans tid på jorden" Salmons vishet

/Norra porten