onsdag, november 08, 2006

Gud ønsket seg barn

det var derfor han skapte oss :) vi er skapt med en fri vilje, slik at vi kan velge om vi vil være sammen med han eller ikke :) for gud vil ikke ha roboter. nei, han er en kjærlig gud som gir oss muligheten til å velge om vi vil være med han eller ikke :)

vet du at før gud skapte jorden, så han at mennesket ville velge å spise av det eplet, og falle i synd, slik at han måtte sende jesus for å relse oss! det er ganske bra! mange tenker at jesus var en sånn plan som gud fant på etterhvert! men det står faktisk at "i kristus utvalgte han oss før verden grunnvoll ble laget.." :)

legg merke til de to førte ordene "i kristus", det er altså i kristus, når vi sier ja til han, at vi bli guds barn.

så står det videre "... til å stå for hans ansikt, hellig og uten feil." det er ikke snakk om å kunne trenge å imponere Gud, for når vi er i kristus, ser gud på oss som hellig og uten feil!! :)

Gud er god altså!! videre står det " i kjærlighet og etter sin egen gode vilje avgjorde han på forhånd at vi skulle få rett til å være hans barn ved krstus jesus, til lov og pris for hans herlighet og nåde, som han overøste oss med i ham som han elsker så høyt"

det er vel ikke rart at han vil være barn av en kjærlig far?!?! som har så utrolig masse nåde og kjærlighet å gi.

du, ta å les paulus brev til efeserne, kapittel 1, 2 og tre!!! der kan du se hva jeg tror på, og hvem gud og jesus er!!!
det er så bra, at du bør for din egen del ikke gå glipp av det!!! :)

alle beste ønsker fra meg!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ønsker du deg barn?

Anonym sa...

om sara ønsker seg barn....jøss for et spørsmål... hmmm.... æ e bare nyskjerrig, men e det et friere til sara?????

Anonym sa...

om det er et frieri til sara mente jeg....:=)

Anonym sa...

hvelken tulling er du som heter tor erik. Det må være noe som feiler deg. Hvorfor spør du så tullete hva??????????

Anonym sa...

Hvor er du fra tor erik hvem er du har du noe kurs i livet

Anonym sa...

HEI sara
Det var så bra det du skrev, har lest alt også bibel verset.

Du er heldig som er frelst,og har jesus som herre i ditt liv.

God klem fra meg som bor i alta vil ikke si hvem jeg er

Ann-Mari Andersen sa...

det var bra skrevet sara. æ blir så oppmuntra av å lese innleggene dine

Unknown sa...

heia folkens!
jeg øsnker meg ikke barn, enda. dette innlegget handlet om at Gud ønsket seg barn. og det var derfor han skapte oss. meningen med livet: å være sammen med han som skapte oss, og elsker oss!!


det er bra søster, at jeg kan være til oppmuntring. skulle jo bare mangle at jeg deler det brae jeg lærer her på skolen!! det er så utolig mye bra!!! :)

klem meg
:)

Anonym sa...

æ trur nok han tor erik har kurs i livet!! koffer stiller du sånne spørsmål? egenlig. sara har stortsett oppegående venner:)

Anonym sa...

HEI mon lean buorre dundje.

Ja nå er kl 23.50 må sende en hilsen før jeg går å legger meg.
Det var så fantastisk å lese din lille artikkel, tenk så fint du har det på b. skolen, du kan være evangelist i SApmi neste år.

I moregen skal jeg til Karasjok 50 års selskap det blir bra.

Hvorfor skriver ikke din bror noen gang her.

Natta glad i deg

Anonym sa...

Så mye pepper jeg fikk her da, men jeg har i alle fall ett navn, så hvorfor skal jeg la meg bli tråkket på av anonyme mesker som ikke har nok mot til å bruke sitt egentlige navn, men forbli anonyme. Det er hva jeg kaller mobbing og lite menneskelig, det å dømme andre. Som sikkert ikke alle dere vet så har jeg alltid oppmuntret Sara til det hun gjør, kan tenkes jeg ikke fattet helt budskapet hun alltid kommer med, men jeg har alltid beundret Sara for det hun står for, og det sårer meg at andre som ikke vet hvem jeg er skal fordømme meg.

Tor Erik

Ann-Mari Andersen sa...

flott skrevet tor erik. ikke bry deg om de som står her. bra du stille opp for søstra mi. bra du støtte henne. takk!! det like æ:) stå på vidre:)

Ann-Mari Andersen sa...

æ kommer sørover imårra.. lande i 12 tia:)