søndag, desember 03, 2006

1. søndag i advent

her i Oslo har julen vært i full gang. idag var det søndagsåpent i butikkene, og masse julelys og julepynt preger både lillestrøm og oslo. hvordan er det i katuo? har vi fått opp julegrana utenfor kommunehuset? har det vært offesiell tenning av den?

her er det ikke snø da, så sånn sett er det litt anderledes juleforberedelse. gleder meg til å komme til hvit jul. det rare er at det faktisk ikke er så stor forskjell i mørkheten hjemmefra og her. for det er mørkt her når man våkner, og det blir ganske tidlig mørkt også. men det er kart at det ikke er like intens mørke.. på en måte. litt artig å forberede seg til julen, her nede.. :) citylife!

ellers så har vi egentlig ikke så mye jul her i huset da.. vi har ikke julestjerne eller adventstake. men vi har 4 julekaledere på kjøkkenet, linet opp etter veggen :)

denne uken har vi tre gjester som skal bo her hele uken.. så det blir fult hus og stormende jubel :)

ok, folkens, legg igjen en hilsen da!! :)
klem

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Sara, det er nok en helt uvanelig nov/des vi opplever her på østlandet. Jeg kan ikke huske lignene førjul som den i år. Her hos meg er jeg igang med jula, du synest sikkert det høres rart ut, men alle juletradisjoner liker jeg, vært i gang med julbakst alt, sylte og sild er alt i boks, pakker til de minste er jeg også ferdig med, kjøpte en del i Russland. Ha en fin uke. og stor klem til deg.

Tor Erik

Evie&Stig sa...

Hei Sara! Vi har heller ikke hvitjul her i tromsø, men Evie har pyntet litt til jul her hos oss da..:)

Anonym sa...

Hei Jule ¨treet er ikke tent enda her, men julesnø har vi fått. Mamma har j tent blinkkenede lys på sen jule gran uten for huset.
Ellers har vi vært opptatt med advent konf.mye bra guds ord folk er blitt frelst og fornyet... Gud er bare så god han gjør store og mektige ting.

Så nå er vi bare litt slitne etter helga men det gjør ikke noe.

Kanskje må man begynne å tenke litt på julegavene, det er jo litt stas å få gaver selvom man er voksen.

Du må sove godt da glad i deg

Anonym sa...

Natta fra mamma

Ann-Mari Andersen sa...

ja nu e det full rullle med juleforberedelsa.... huff man stresser lit for mye med det. trur mange trenger litt time out fra stresset. man glemmer essensen i jula... det e litt trist det. alt handle om julepynt mat mat mat mat og gaver gaver gaver....

Unknown sa...

skal si du er flink tor erik! jeg har så vidt begynt med gavene.. :) men det er koselig når man føst kommer i gang! du, på søndag er det gratis julekonsert på oks. den er skikelig bra, hva med å ta med de unge dit da?!!? det tror jeg hadde vært morro!

sara

Unknown sa...

heia evie og stig. er det ikke snø i tromsø?? merkelig!!! men det er jo koselig å pynte. har dere mange julegaver å kjøpe i år da?!

god klem!

Unknown sa...

mamma, hva ønsker du deg til jul? det må jo være noe personlig!?

gleder meg så masse til å komme hjem! tror jeg bare skal være hjemme i år. den som vil se meg, kan komme på besøk til bredbuktnes :) hehe

klem

Unknown sa...

søster, håper du ikke stresser for mye da.. vi har jo jul hele året, så man trenger ikke gå av hengslene, bare for å følge forbrukersamfunnet..

er det noe dere trenger, som kan være lurt å gi nå, når det er jul? ungene og dere?

sara

Anonym sa...

Kansje jeg skule ta meg en tur på julekonsert på Søndag, når starter den da?

Tor Erik

Unknown sa...

det er to forestillinger. en kl 15.00 og en kl 19.00. jeg skal på den som går kl 19.00.
ja, klart dere må komme! det er jo perfekt for å komme i julestemning og sånn!

Anonym sa...

Hei på deg avisa:NORGE I DAg søker med arbeidere så for du skrive litt.
Sara kansje du skulla ha skrevet noe til KS om helga som var????

Anonym sa...

er det så lurt med bilder av personer på bloggen, har du spurt dem du har bilde av, om du får lov å publisere - for hele verden? Nok av de som vil misbruke slikt out there.

Ann-Mari Andersen sa...

for et spørmål?? private bilder kan man legge ut så mye man vil. men klart man må og tenke over kem og kossen bilda man legger ut. men som æ bruke si til mine venner at dem kan risikere å ligge på min blogg med jevne mellomrom. og det gjør sara også. dem vet at om dem lar seg fotograferes av henne kan dem havne på bloggen hennes. men sån er jo livet. man tar risker, for det e nu engang sån at den som intet våger, intet vinner. alt e farlig idag vet du.... det e farlig å leve... du kan faktisk dø av det...ha en fin fredagskveld:)

Evie&Stig sa...

Heisann igjen :) Nei, det finnes nesten ikke snø her. Litt kjedelig det, men vi satser på at det e snø i finnmark :) Jaa, vi like å pynte!
Vi har ca. 25 gaver + til hverandre å kjøpe. Har rundt 10 igjen nå :)
Enn du da? Har dåkker julestemning der?

Evie&Stig sa...

åja, stemmer.. du skrev jo at dere ikke hadde jul der :p
Har dere laga julekalender til hverandre? :)

Unknown sa...

vi har bare kjøpte julekalendere, som er linet opp på veggen på kjøkkenet. så det er sjokolade til alle oss. :)

zzz.. sara er trøtt.. bør sove nu...

Unknown sa...

noen som er redd for å havne på bloggen min.. :) hehe.. da må dere passe dere, ikke oppholde dere i nærheten av meg! for jeg liker å knipse bilder, og blir det bra bilder, publiserer jeg de gjerne offentlig!

ha en fin dag!